Meer dan alleen zoekwoorden
Zoekmachine Optimalisatie
Beter gevonden worden begint in de zoekmachine. Je kent het wel, je bent op zoek naar een product of een dienst en het eerste wat je doet is even ‘googlen’. De zoekmachine zit namelijk gewoon in je broekzak, snel en super handig! Maar hoe kom je bovenaan? Moet je altijd met geld over de balk smijten om te concurreren? Het antwoord is nee! Grote bedrijven geven flinke bedragen uit aan adverteren om zo hoger te komen in Google. Maar naast adverteren moet een website ook goed opgebouwd zijn zodat de ‘bots’ van Google de website goed kunnen indexeren. SEO (Search Engine Optimalization) oftewel zoekmachine optimalisatie is een proces op langer termijn en gaat niet om snelle resultaten.
Het organische verkeer zijn de bezoekers die ‘gratis’ op jouw website zijn gekomen. Dat wil zeggen dat zij jou hebben gevonden tijdens het zoeken in Google (of een andere zoekmachine) terwijl jij niet geadverteerd hebt in de zoekmachine.
Organisch verkeer
Helemaal bovenaan in Google is een lastig en lang proces. Google gebruikt namelijk meer dan 200 verschillende factoren (https://www.tekstmeester.nl/googles-rankingfactoren/) om af te wegen of jou website een hogere score krijgt, een zogeheten page rank. De Google Page Rank zegt iets over de waarde van de website die Google de website geeft. De ranking gaat van 0; zeer zwak tot 10; zeer sterk.
Zoekmachine Optimalisatie
Door de website te verbeteren op meerdere factoren indexeert Google jouw website met een hogere page rank wat dus bijdraagt aan jouw positie in Google. Echter kan het wel tot 3 maanden of langer duren voordat Google jouw website opnieuw heeft geïndexeerd. Wij werken onder andere aan de volgende specificaties van jou website:
Waarom een visitekaartje nog steeds werkt
- Snelheid
- Zoekwoorden
- De juiste ‘tags’ gebruiken
- Interne- en externe links
- Gebroken links
- Afbeeldingen